יום שישי, 20 בינואר 2012

+ "משחקי שלטון" - קחו את ה-DvD +

"משחקי שלטון" נראה כמו הצגת תיאטרון, אבל הוא מותח ומעניין. גם אם אתם לא כל כך מתעניינים או מבינים את הפולטיקיה בארה"ב, עדיין תוכלו להנות בסרט.

במאי: ג'ורג' קלוני
שחקנים: רייאן גוסלינג, ג'ורג' קלוני, פיליפ סימור הופמן, פול ג'אמטי, מריס טומיי, אוון רייצ'ל ווד, ג'פרי רייט.
תקופת עלייה לאקרנים בארץ: 13 באוקטובר 2011
תקופת עלייה לאקרנים בארה"ב: 7 באוקטובר 2011
כמה כסף הסרט הכניס נכון להיום: כמעט 65 מיליון דולר לעומת תקציב של 12 וחצי מיליון $.

אומנם קצת באיחור, הרבה אחרי שהסרט רץ כאן בפסטיבל חיפה, או סתם בבתי קולנוע, הגיע לידי עותק DVD לצפייה בו. אם יש ליד הבית שלכם ספריית השאלות, סביר להניח שתמצאו בו את הסרט ללא תרגום (אני מניח שבקרוב הסרט יצא בהוצאה מתורגמת, תחת חברת יונייטד קינג), ואם כן אז אל תהססו לקחת אותו לידיים שלכם ולצפות בו בהקדם.

דוגמא לפוסטר מצויין


אז על מה הסרט: סטפן מאיירס (ריאן גוסלינג, "המאמין", "דרייב") הוא יועץ של המושל מייק מוריס (ג'ורג' קלוני, "אושן 11", "היורשים") שמתמודד על נשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית. הסרט סוקר את תקופת הבחירות האחרונה באוהיו, שמתרחשת במרץ, ובה אמורים לבחור את נציג הדמוקרטים לבחירות עצמם של נשיאות ארה"ב שיתקיימו בנובמבר. על הרקע הזה, נחשפים תככים וקנוניות שמאיימים להרוס את חייו של סטפן, תוך כדי התמודדות עם כתבת נדחפת (מריסה טומיי), פקידה במערכת הבחירות שמסבכת את העניינים (אוון רייצ'ל ווד, "המתאבק") ושני יועצים בכירים למתמודדים השונים (פיליפ סימור הופמן למושל הראשי, ומולו פול ג'אמטי, שניהם בהופעה משובחת). האם סטפן יוכל להתמודד עם כל זה?

קצת היסטוריה: "משחקי שלטון" מבוסס על מחזה באותו שם (בתרגום חופשי מאנגלית הסרט נקרא "אמצע מרץ", וכך גם שם המחזה). כפי שמתברר יש הבדלים בין הגרסה התיאטרלית לבין הגרסה המוצלמת, למשל, שהמושל מופיע הרבה בסרט, אבל במחזה הוא לא מופיע כלל. על הבסיס הזה החליט קלוני להרים את הסרט לרמת מותחן דרמטי. שם הסרט בעברית הוא הלחמה של שמות הסרט "צבעי שלטון" (שעוסק, כמה מפתיע, בבחירות לנשיאות), וסדרת הטלוויזיה "משחקי הכס" (שעוסקת בתככים בשלטון). שם הסרט באנגלית, מתייחס לבחירות של אוהיו שמתקיימות באוהיו, ונחשבות למכריעות במיוחד הן בצד הדמוקרטי (חמורים) והן בצד הרפובליקני (פילים). אם אתם עוקבים קצת אחרי העיתונים והחדשות, אתם יכולים לראות בלייב את הבחירות שמתקיימות כעת אצל הרופבליקנים למועמד המפלגה שלהם (מיט רומני מוביל), ובנובמבר השנה יתקיימו הבחירות לנשיאות ארה"ב, כך שמדובר בסרט אקטואלי וחשוב. גם הפוסטרים של הסרט עשויים בצורה משכנעת, ומועמדים בטגוריית הפוסטר הטוב ביותר (אחד מהם נמצא בצד). אפרופו "הומלנד" (שכתבתי עליו אתמול), גם בסרט הזה יש סממנים של קמפיין, אבל הפעם הכוונה לקמפיין הבחירות של ברק אובמה, ולמטה תוכלו להשוות בעצמכם בדמיון הבולט.





לסיכום, מה אני חושב על הסרט: מאוד נהנתי! אולי זה בגלל שאני מאוד מתעניין בפוליטיקה וכיו"ב, אבל זה פשוט סרט מותח שמעניין לדעת מה קורה בו לכל דמות. התקדמות מפתיעה של הסיפור, ותפניות מעולות באמת הופכות את הסרט לטוב מאוד. עם זאת, כל מי שלא מתעניין בארה"ב, והמאבקים הפנימיים שבה, יתקשה בהתחלה להבין מה הולך שם, ויכול להיות שגם לא ממש יתעניין בסרט בהתחלה. כמו שציינתי, לסרט יש אווירה של הצגת תיאטרון, אבל יש בה גם כמה מוטיבים קולנועיים. ג'ורג' קלוני מוכיח שהוא מגלה בקיאות רבה בהיסטוריה של ארה"ב (ראה "לילה טוב ובהצלחה", ו"סוריאנה"). בקיצור, בזכות האקטואליות של הסיפור, הבימוי המוקפד, והמשחק המשובח, יש סיבה טובה לראות את הסרט. ממליץ לראות.



השורה התחתונה: נותן לסרט דירוג של 4 דיסקים. כדאי לראות!



שבת שלום, גיל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה