יום חמישי, 19 בינואר 2012

+ "הומלנד" - המלצה חמה +

"הומלנד" מככבת השבוע הרבה בעיתונים בארץ, וזה הזמן והמקום להמליץ לכם לרוץ ולצפות בה! כל הפרטים בהמשך.
 
יוצרים: גדעון רף (בשניהם), הווארד גורדון (גרסה אמריקאית)
שחקנים: קלייר דיינס, דמיאן לואיס, מוראנה באקרין, דיוויד הרוואד, מנדי פטינקין.
עונה 1 - תקופת הרצה: סתיו 2011, 12 פרקים בכורה ברשת Showtime ובהפקת Fox.
בתחילת השבוע "הומלנד" זכתה בשני פרסים בטקס גלובוס הזהב - סדרת הדרמה הטובה ביותר, והשחקנית הטובה ביותר בדרמה (קלייר דיינס). לקבלת הפרס עלו כל חברי הקאסט של הסדרה, ובינהם גם הישראלים גדעון רף (היוצר המקורי) ואבי ניר (מנכ"ל קשת, שהוא גם המפיק בפועל). כידוע, שישראלים, אפילו בעקיפין של העקיפין, זוכים במשהו, מיד מתחוללת הילולה בכל כלי התקשורת בארץ, עם משפטי "הם משלנו". ועדיין, הפעם זה מוצדק לגמרי, כי הומלנד היא סדרה מצויינת. אם אתם מנויים לYes, אז הרווחתם בגדול. הסדרה הזאת הולכת לרוץ בערוץ הסדרות החדש, yes oh, שעולה לאוויר בסוף השבוע הזה (21 בינואר). 

על מה הסדרה: קלייר מתיסון (קלייר דיינס, "אבק כוכבים", "שליחות קטלנית 3"), סוכנת ביון שיוצאת למבצעים מיוחדים בעירק ועוסקת בהתקפות הטרור הערביות חושדת כי חייל שבוי מעירק, שחזר לארה"ב, סמל ניקולס ברודי (דמיאן לואיס, "אחים לנשק") הוא חייל שהומר לטובת תא טרור של אל קעידה, ושלא סתם הוא חזר חי. לצערה, היא היחידה שחושבת ככה. במהלך הסדרה קלייר תצטרך להתמודד עם הבוס שלה, דיוויד אסטס (דיוויד הוואיר, ואתם כבר מתחילים לשים לב שחלק מהדמויות והשחקנים עם אותו שם פרטי?), ועם המנטור שלה, סול ברנסון (מנדי פטינקין, המעולה). גם ניקולס יצטרך להתמודד עם חזרתו מהשבי לאחר 8 שנים, עם אשתו, שכבר התחברה לחברו הטוב ביותר, ועם ילדיו, שכלל לא מזהים אותו. על בסיס הדרמה הזאת נבנית אחת מסדרות המתח המעולות ביותר שראיתי בשנים האחרונות. האם קלייר תצליח לסכל את תא הטרור?

קצת היסטוריה: אם אתם זוכרים, לפני שנתיים בערך, עלתה בישראל הסדרה "חטופים", ששודרה בקשת, ועסקה בחייהם של שלושה חטופים ישראלים, שחזרו או לא חזרו מהשבי, ועל דרכי ההתמודדות שלהם. הסדרה נחשבה לאקטואלית ומצמררת (היו בה הרבה סממנים מקמפיין גלעד שליט, שהתנהל אז), אבל הייתה עשויה בצורה מעוררת הערכה. גילוי נאות - צפיתי רק בפרק הראשון של הסדרה ולא יכולתי להמשיך לצפות בה (הייתי חייל בסדיר). בחודשים הקרובים אמורה לעלות העונה השנייה, גם כן בערוץ 2, קשת. היוצר של הסדרה, גדעון רף, היה כבר עם רזומה מבוסס, בתור במאי ומפיק שעובד גם בארץ וגם יצר כמה B מוביז בארה"ב (למשל, "רכבת האימה"). דבר זה איפשר לו למכור לרשת הברודקאסט Fox בשיתוף רשת הכבלים Showtime את הזכויות ל"חטופים", שהוצמדה להווארד גורדון, שהוא גם מיוצרי "24". הסדרה עברה טיפול אמריקאי והותאמה לצרכיהם, תוך שינוי שם הסדרה ל"הומלנד" (מולדת). עם תחילת שידוריה, באוקטובר 2011, היא שודרה מיד לאחר "דקסטר", וגרפה אחוזי רייטינג נאים וביקורות מהללות. המגמה הזאת המשיכה, וכבר אושרה לה עונה שנייה בתקופת הסתיו 2012.



אז מה אני אומר: "הומלנד", כפי שאמרו היצורים בראיון לעיתון "הארץ", לקחה את העונה הראשונה של "חטופים", הפכה אותו לחצי פרק ראשון, ומשם הלכה למקום אחר לגמרי. וזה נכון. קודם כל, המשחק מצויין - קלייר דיינס, שבדרך כלל משחקת דמויות אקשן, ללא עומק בולט, הפכה לאחת הדמויות המעניינות שיש לטלוויזיה להציע, והמשחק המצויין שלה בולט לעין. גם דמיאן לואיס, בתור סמל, מצליח למחוק כל זכר לתפקידו כקצין מעוטר ב"אחים לנשק", וליצור דמות מורכבת ואמינה. גם הצוות שמסביב עושה עבודה מעולה, ומבחינתי מנדי פטינקין (כן, זה בן) עושה עבודה מעולה, ומבדיקה שערכתי על הפלימוגרפיה שלו, הוא עבר שינוי גדול מאוד כדי להפוך לסוכן סול ברנסון. הסדרה מותחת מרדע לרגע, ופשוט לא יכולתי לצפות בה. גם אנשים נוספים שצפו בסדרה, סיפרו לי חוויות דומות. מצד שני, יש לה קצת אווירה של "24" כנראה בגלל היוצר (אבל אין מה להשוות. בומלנד עוקפת בהליכה), ועוד כמה חורים קטנים, אבל הם לא פוגמים בעלילה. בכל מקרה, הסדרה מצויינת. אין ספק שהיא נכנסת לתפריט הטלוויזיוני של הצופים בארץ, והיא תוכל להיחשב בעתיד כקלאסיקה, ולא בגלל שהיא "משלנו" אלא כי היא עשוייה בצורה משבחת, מעניינת, מותחת ויוצרת הזדהות עם כל דמות וכל צעד שקורה בסדרה. למעשה, מאוד קשה לעצור את רצף הצפייה בסדרה, ואם לא הייתה הפרדה בין הפרקים, כנראה שהרבה אנשים היו מאבדים שעות שינה יקרות.

בשורה התחתונה: אני נותן לו דירוג של 4 וחצי דיסקים. ממליץ בחום רב!



שלכם, עד הפעם הבאה, גיל.





תגובה 1:

  1. סדרה מעולה ומשובחת. שחקנים מדהימים ואמינים.. מחכה בקוצר רוח לעונה 2 שתתחיל כבר. בינתיים נאלצת לראות שוב את עונה 1 באתר של סדרות לצפייה ישירה.

    השבמחק