יום שישי, 27 בינואר 2012

+ "חסרי בושה" - אל תתביישו, תראו! +

פרנק גלאגר (ווילאם ה. מייסי) בלבוש אופייני
העונה השנייה של "חסרי בושה" עלתה ביום ראשון בארץ בערוץ הוט 3, במקביל לריצה של בארה"ב. סיום הצפייה בעונה הראשונה מאפשר לפרסם המלצה חמה לראות את הסדרה, לפני שמתקדמים במהירות לעונה החדשה.


שם מקורי: Shameless 
יוצר: פול אבוט
ז'אנר: דרמה, קומדיה
שחקנים: ווילאם ה. מייסי, אמי רוסום, ג'סטין צ'אטווין, ג'רמי אלן וואיט, לורה וויגנס, ג'ואן קיוזאק, איימי סמארט ו-אמה קאני
עונה ראשונה - תקופת הרצה: חורף 2011, 12 פרקים ברשת Showtime ובהפצת Warner Bros.

ממש השבוע סיימתי את העונה הראשונה של הסדרה הזו, וטרם הספקתי לראות את העונה החדשה שהתחילה בערוץ הוט 3 (ימי ראשון ב-22:30 בערב). אין ספק שעם מזג האווויר הצפוי לנו בסוף השבוע הזה, ועליית העונה החדשה, כדאי להתחיל לראות את הסדרה "חסרי בושה" שמתרחשת בשיקגו הקפואה, ושמאגדת הופעות משחק משובחות ביותר.

קצת רקע: זה הפוסט הראשון שאני גם מחבר אליו שיר, שמצד אחד זה הטעם האישי שלי, ומצד שני זה גם שיר הפתיחה של הסדרה כך שהוא רלוונטי ביותר לפוסט הזה. מדובר בשיר The Luck You Got שמבצעת להקת The High Strung . תקליקו על קישור היוטיוב מצד ימין ותהנו משיר רוקנרול איכותי. כאמור, הסדרה מתרחשת כרונולוגית בחורף הקפוא מאוד של שיקגו, וצפיתי בסדרה בזמן ירידת הגשמים המבורכת שהייתה לאחרונה, כך שאין שילוב טוב מזה - גם הסדרה וגם התנאים בחוץ הם אותו הדבר. אבל מעבר לזה יש גם עלילה ומשחק משובחים. נדבר על זה בהמשך. 

על מה הסדרה: על משפחת גאלגר. זו אחת המשפחות היותר בלתי רגילות שהופיעו על מרקע הטלווויזיה (או המחשב) שלכם. האבא פרנק (ווילאם ה. מייסי, "פארק היורה 3", "קולר - להרגיש את לאס וגאס", בהופעה מצוינת ומשכנעת) הוא אלכולוהיסט מסור לבירה, שרק מחכה לקצבת הנכות המזויפת שלו כדי שיוכל להמשיך להשתכר עוד קצת, ולאבד את הכרתו על רצפת הבית (או כל מקום אחר), האמא נעלמה, ולכל אחד מהילדים יש תסביך: פיונה הבכורה (איימי רוסום, "פוסידון", "היום שאחרי מחר") מגדלת את כולם, ליפ הוא גאון שלא מנצל את הפוטנציאל שלו, איאן הוא הומו בארון, דבי היא הילדה הפלפלית, וקארל וליאם הם הילדים הקטנים של המשפחה. חוץ מזה משתלבים גם סטיב המסתורי ועוד כמה כמה דמויות משנה בשכונה הענייה בשיקגו. אף על פי שהם עניים, והאבא הוא חד הורי, ולמשפחה יש בעיות מכאן ועד להודעה חדשה, עדיין הם שמחים ומאושרים בחלקם.
פוסטר העונה הראשונה של "חסרי בושה"

קצת היסטוריה: "חסרי בושה" היא עיבוד אמריקאי לסדרה הבריטית "לגדול בלי בושה" ששודרה בערוץ 4 האנגלי. גם הסדרה הבריטית התבססה על אותם העקרונות של אחותה הצעירה. בהתחלה הסדרה הייתה בפיתוח של HBO, ואף צולם לה פיילוט בשנת 2009 עם רוב השחקנים שנשארו לסדרה האמיתית. באופן מפתיע, בשנת 2010 הסדרה עברה לידיה של הרשת המתחרה Showtime, שם קיבלה טיפול הולם והוחלט על הפקת 12 פרקים ראשונים לסדרה, שנחלה הצלחה יוצאת מן הכלל ביקורתית, נבחרה לדרמה השנייה הנצפית ברשת כולה (אחרי "דקסטר"), והייתה אף מועמדת לפרס האמי. כבר בפברואר 2011 (עוד לפני שהעונה הראשונה נגמרה) אושרה לה עונה שנייה, שכאמור, עלתה בימים אלו. סתם פרט טריוויה (ותודה ל-imdb) - וודי הארלסון ("זומבילנד", "רוצחים מלידה") היה אמור לעושת את התפקיד של ווילאם ה. מייסי (וטוב שבסוף הוא לא עשה את התפקיד).

אז מה אני אומר על זה: אם זה לא השתמע עד עכשיו, אז אגיד בקול רם - רוצו לראות. העונה הראשונה מסתובבת בספריות ה-DVD ואפשר לראות אותה (כנראה) גם ב-HOT VOD. אני מחכה בקוצר רוח לעונה השנייה (אולי אני אצליח לראות שידור חוזר של הסדרה בסופ"ש), ובצדק. כל אחד מהשחקנים עושה עבודה מצויינת, ובראשם ווילאם ה. מייסי (שאמרו עליו שהוא עושה פה את תפקיד חייו), שחקן שבדרך כלל אני לא מת עליו, אבל עושה תפקיד נהדר. גם שאר משפחת גאלגר יוצרים הזדהות והערכה (הכי חיבבתי את ליפ). מבחינת תסריט מדובר בהברקה, מאחר ויש למשפחה אתגרים רבים, ולמרות שזו סדרת דרמה, אני יכול לספר שהייתי במתח בסוף פרק, ומסוקרן לדעת מה קורה בהמשך. כדאי גם שתדעו, שבסדרה יש די הרבה קטעי עירום (די אומנותי ולא כמו סרטים כחולים) אבל הם ממש לא המוקד של הסדרה (תלוי למי). לדעתי כל אחד יוכל למצוא את הדמות שהוא הכי מתחבר אליה ודרכה לראות את הסדרה. בכל מקרה, נהנתי חבל על הזמן!

       בשורה התחתונה: מקבל ממני דירוג של 4 וחצי כוכבים בסולם גיל. לא להתבייש ולראות מהר!




סוף שבוע נעים :), גיל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה