יום שלישי, 31 בינואר 2012

+ "איך סטיב ג'ובס שינה את העולם" - סיקור +

+ בתחילת השבוע שודר הסרט התיעודי "איך סטיב ג'ובס שינה את העולם" בערוץ יס דוקו (שודר ביום ראשון, 29 בינואר 2012, בשעה 22:00). בלי איזשהוא הקשר, אני ממליץ לראות את הסרט.

הסרט התיעודי "איך סטיב ג'ובס שינה את העולם" שודר ביס דוקו השבוע, אבל הסרט הזה כבר שודר לפני כמה חודשים בערוץ הראשון (ערוץ 11, ותתפלאו, יש כאלה שלא יודעים אך זה...), די בצמוד למותו של הגאון הטכנולוגי.
בסרט תעודה אין כל כך איך לסקר כמו בסדרת טלוויזיה/סרט קולנוע, ולכן לא חילקתי את הפוסט באופן רגיל.

על מה הסרט: למי שחי על מאדים בשנים האחרונות, הנה תקציר של האירועים בסרט: סטיב ג'ובס, המנכ"ל האגדי של חברת "אפל", נפטר ב-5 באוקטובר 2011, אחרי שנלחם במחלת הסרטן. ג'ובס, גרף הסכמה בקרב רוב האנשים בעולם, על כך שהוא ממציא גאון ומחונן, ותותח שיווק, במיוחד בהמצאות כמו אייפון ואייפד. אבל עד לפסגה זו, ג'ובס היה צריך לעבור מכשולים רבים וחווויות רבות שעיצבו אותו. רובם מוזכרים בסרט, בעיקר דרך ראיונות עם חבריו של סטיב, ולעיתים אף עם תיעוד של ג'ובס עצמו. מה שלא מוזכר בסרט, מופיע גם בביוגרפיה המדוברת של סטיב ג'ובס, שיצאה לאחרונה בהוצאת "מודן". הסרט הנ"ל יצא ממש מספר שבועות לאחר מותו של ג'ובס, כנראה כדי לרכוב על דקות התהילה של ג'ובס (שעברו מאז).

נקודות עיקריות: אני ממליץ לצפות בסרט, וזה למרות שראיתי אותו כשהנושא היה חם (לפני חודשיים בערך). גם מי שלא מתעניין בעסקים, יוכל עדיין להפיק ערך מהסרט, בעיקר מקטעי הארכיון שבו (שימו לב לתגובת הקהל כשסטיב מציג את המסך המתכונן), ומסיפור חייו הבלתי שגרתי של סטיב ג'ובס, שמהווה השראה לאנשים רבים. בכל מקרה, הסרט קצת נמתח ולא נוטה לגשת דוגרי לנושא עצמו, אלא מורח את הקהל בעימותים מיותרים שהשפיעו על חייו של ג'ובס. נקודה נוספת היא הגישה הפרו-ג'ובסית שננקטת בסרט, ומציגה את רוב האירועים בצורה חיובית עבור ג'ובס, אם כי ייתכן שזה נכון, והדבר לא פוגם בסרט כלל. בקיצור, אם יוצא לכם לתפוס את אחד השידורים החוזרים ביס/ הערוץ הראשון או לראות אותו במקום אחר, הדבר מומלץ. נ.ב - הסרט מאוד קצר, 45 דקות, שזה כמו פרק ממוצע של סדרת טלוויזיה, כך שהוא לא דורש השקעה רבה. ועוד משהו: מומלץ גם בחום הנאום מעורר ההשראה של ג'ובס באוניברסיטת סטנפורד, שם קיבל ג'ובס תואר דוקטור לשם כבוד, בשנת 2005 (הוספתי את החלק הראשון של הנאום למטה).



בשורה התחתונה: החלטתי לתת לסרט 4 פופים בסולם גיל. מרחיב את הידע ומעניין!


אמצע שבוע טוב, גיל ;).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה