יום שישי, 3 בפברואר 2012

"אפולו 18" - סיקור

- שמעתם על אפולו 18? לא מפתיע. זה סרט זניח שעלה בארה"ב באזור ספטמבר-אוקטובר (לכבוד ההאלווין), והגיע לארץ בתור כותר DVD או בלו-ריי (לא תראו ממש הבדל, לדעתי) לאחרונה. במסגרת יום שישי ה-13 שהיה לפני מספר שבועות יצא לי לצפות בסרט.
ראיתי אותך!

במאי: גונזלו לופז-גאלאגו
שחקנים: וורן כריסטי, לויד אואן ועוד כמה "אנשים אמיתיים" ולא מוכרים.
תאריך עלייה בארה"ב: 2 בספטמבר 2011
משך זמן הסרט: 86 דקות (שעה ו-26 דקות)
שם הסרט באנגלית: Apollo 18
דירוג האגודה לצנזור: PG-13
הכנסות הסרט: תקציב הסרט היה 5 מיליון דולר וההכנסות שלו הגיעו לקצת יותר מ-17 וחצי מיליון $.

סרט הקולנוע "אפולו 18" הוא עוד סרט מוקומנטרי (כלומר, שמשלב צילומים "אמיתיים" לכדי עריכת סרט עלילתי) שרוכב על הגל שיצרו "פרויקט המכשפה מבלייר" ו"פעילות על טבעית" (כולם, דרך אגב, יסוקרו באתר). הרווחים מהסרט היו גבוהים ביחס לתקציב שלו, אבל זה לא אומר שהסרט גם טוב.

אז על מה הסרט: אפולו 18 הייתה הטיסה האחרונה לירח, ומאז לא נעשו יותר טיסות חלל לשם. אף אחד לא יודע למה הפסיקו את הטיסות , ועכשיו, לכאורה, נחשפים צילומים בלעדיים שמבארים למה אין יותר ביקורים בירח (הכל אגב, בדיה מוחלטת, אבל אם אתם לא מכירים את הנושאים האלה מלפני הסרט, לא כל כך תצליחו לזהות את זה). רוב הסרט מתאר את שגרת החיים של האסטרונאורטים, ואת מה שקורה להם לאחר הגילויים המרעישים. האם הם יצליחו להתמודד עם האיום?

פוסטר הסרט "אפולו 18", שהוא די משכנע.

קצת היסטוריה: לא בדיוק היסטוריה, אלא יותר "מאחורי הקלעים" של הסרט הזה. ההצלחה חסרת התקדים של "פעילות על טבעית" ו"קלוברפילד" בשנת 2008, פתחה דלת לכל מיני סרטים מוקומנטריים שאין בהם משהו מיוחד, והכל מתועד דרך מצלמה ביתית פשוטה. עשיית סרט כזה חוסכת המון כסף כי לא צריך להשתמש בציוד יקר (הרי זה החומרים שצולמו במצלמה ביתית רגילה כמו מיני-DV שאפשר למצוא בקלות במחירים של עד 5םם שקלים בארץ, והם בטח יותר זולים באי-ביי ושותפיו בארה"ב), ולא צריך להשכיר שחקנים מקצועיים (הרי גם ככה , ספויילר, הולכים למות, וגם אם לא, הם הרי אנשיים נורמליים, שגרתיים ואנונימיים). אז "אפולו 18" רוכב על הגל הזה, שלא הולך להיפסק בזמן הקרוב, בטח לאור הצלחת הסרט "The Devil inside Me" בינואר 2012.

אז מה אני אומר על הסרט: תראו, קודם כל, אל תצפו לנפלאות מהסרט הזה. אם נפלתם עליו באיזה ערוץ סרטים ב-2 בלילה, אולי הוא יעשה את העבודה, אבל לשריין זמן לצפייה בסרט הוא לא כדאי. ביחס לסרטים מקומנטריים אחרים הוא סבבה לגמרי, אבל בתור סרט כשלעצמו הוא סתם סרט. יש בסרט קצת עלילה, והקפצות נחמדות, ואין ספק שהוא גם שואב השראה מסרטים כמו "הנוסע השמיני". בקיצור, לשיקולכם.

השורה התחתונה: אני נותן לסרט ציון של 3 פופקורנים בסולם גיל. רק אם לא נרדמתם בלילה!

שלכם, גיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה