יום רביעי, 8 בפברואר 2012

"טוויסטר" - סיקור

+ השבוע אנחנו מתחילים את חודש סרטי ההרפתקאות שמתחיל עם הסרט הנ"ל ויסתיים עם סרטו של ג'יימס קמרון, "סאנקטום"."טוויסטר" הוא סרט הרפתקאות כיפי וקצבי, למרות המראה הניינטז שלו. מוכנים?

שם הסרט באנגלית: Twister
במאי: ז'אן דה בונט
שחקנים: הלן האנט, ביל פקסטון, ג'ימי גרטז, פיליפ סימור הופמן ו-ג'רמי דיוויס
תאריך הקרנת בכורה בארה"ב: 10 במאי 1996
דירוג האגודה לצנזור: PG-13
משך זמן הסרט: 113 דקות (שעה ו-53 דקות)
הכנסות הסרט: תקציב של 92 מיליון דולר והכנסות עולמיות של כמעט 450 מיליון $ (מתוכם כמעט 242 מיליון דולר בארה"ב, ו2 וחצי מיליון דולר בצרפת)


סרט הקולנוע הבא שאני מציג לכם הוא קצת נוסטלגי. ראיתי אותו בצפייה ראשונה די מזמן, באחד מערוצי הסרטים. לפני שנתיים יצא לי לקרוא את התסריט של הסרט (קצת מצחיק שאין מידע על יציאת הסרט בארץ, אבל את התסריט תירגמו והוציאו כספר בהוצאת "הד ארצי"), ולפני מספר שבועות גם צפיתי בסרט עצמו שוב, הפעם באיכות HD משובחת ביותר. קבלו את סרט הקולנוע "טוויסטר".

 
על מה הסרט: ד"ר ג'ו הרדינג (הלן האנט, "תעביר את זה הלאה", "מה נשים רוצות") חוותה טראומה בילדותה שגרמה לה להפוך לחוקרת מבוקשת בתחום סופות הטורנדו בארה"ב. נתונים ברומטריים מראים על אחת הסופות הגדולות שהיו מעולם, וג'ו מחליטה לבדוק את הנושא בעזרת המצאה חדשנית, יחד עם הצוות שלה (שכולל את פיליפ סימור הופמן, "משחקי שלטון", "קפוטה" בתפקיד קליל), עם בעלה לשעבר ביל הרדינג (ביל פקסטון, "מעבר לגבול הסכנה" שגם אותו אסקר בחודש הזה), וארוסתו. מולם יש גם קולגות מתחרות, שפעם היו שותפים שלהם, ורוצים להשיג את פריצת הדרך המדעית לפניהם. האם ג'ו וביל יצליחו לשקם חייהם האישיים וגם לנצח בתחרות המדעית?

קצת היסטוריה: את התסריט לסרט כתב מייקל קריצ'טון, שהוא מדען שהפך לסופר ואמן בתחום סרטי ההרפתקאות, כשכתב את הספרים שעליהם התבססו תסריטי הסרטים "פארק היורה", "קונגו", "זרע אנדרומדה" ועוד סרטים מוכרים וספרים רבי מכר (האחרון מבינהם הוא "הפיראטים"). את התסריט כתב מייקל עם אשתו, וגם החליט להפיק אותו תוך שיתוף פעולה עם חבר וותיק וצנוע בשם סטיבן ספילברג. דרך אגב, מייקל נפטר בנובמבר 2008 אחרי 60 שנה על כדור הארץ. במאי הסרט הוא ז'אן דה בונט, במאי צרפתי שמתמחה במותחני אקשן וביים את "ספיד" המצויין וגם את "ספיד 2" הלא מצוין. הרקע המדעי של קריצ'טון איפשר לסרט לשדר אווירה מדעית ועדכנית בלי להיגרר למחוזות חנוניים מדי. בנוסף הסרט נהנה מתקציב גבוה (וזה בהחלט בולט בסרט עצמו, בטח לסרט שנוצר באמצע שנות ה-90) בזכות כיסו הגדול של ספילברג.

טויטה יד ראשונה במצב מצויין

אז מה אני אומר על הסרט: נהנתי מאוד מהסרט. קודם כל הוא מאוד מותח, ומאפשר להנות גם מסרט אקשן, וגם מהרחבת הידע האישי. הסרט אומנם קלישתאי, אמריקאי, ובלוקבסטרי מדי, אך עם זאת הוא מגיש עלילה קולחת, אפקטים ממוחשבים איכותיים, שלא נועדו לגימיק, ויוצר הזדהות עם דמויות רבות. הבימוי איכותי, המשחק לא רע בכלל, ואני יכול להעיד שהסרט מציג נאמנה את מה שנכתב לפני כן בתסריט. האופי של הסרט הזכיר מאוד את האווירה השולטת בסרט הקולנוע "פארק היורה" וסדרת הטלוויזיה "E.R", שלהם היו שותפים קריצ'טון וספילברג. יצא לי לראות את הסרט ביום חורפי וגשום, ואין ספק שהאווירה בחוץ השתלבה טוב מאוד עם הסרט. סה"כ ממליץ לצפות בסרט, והוא מתאים בכל הזדמנות.



השורה התחתונה: אני נותן לסרט ציון של 4 פופים בסולם גיל. מומלץ לצפות בסרט!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה