יום שישי, 17 בפברואר 2012

"מעבר לגבול הסכנה" - סיקור סרט

פוסטר הסרט
+ חודש ההרפתקאות של פופקורן 247 מתחיל לצבור מוניטין, והסרט הבא ברשימה הוא "מעבר לגבול הסכנה", סרט שיצא אי שם בשנת 2000, וחוזר עכשיו לקאמבק עם סיקור.
 
שם הסרט באנגלית: Vertical Limit
במאי: מרטין קמפבל
שחקנים: כריס אודונל, רובין טאני, ביל פקסטון, סקוט גלן ו-איזבלה סקורפיסקו
תאריך הקרנת בכורה בארה"ב: 8 בדצמבר 2000
דירוג האגודה לצנזור: PG-13
משך זמן הסרט: 124 דקות (שעתיים ו-4 דקות)
הכנסות הסרט: תקציב משוער של 75 מיליון דולר והכנסות עולמיות של כמעט 216 מיליון $.

את הסרט הבא תוכלו לראות בשידורים חוזרים בערוצי הסרטים, ויש סיכוי לא רע שכבר נתקלתם בו פעם בלי לדעת, בעיקר כי זה סרט שחוגג תריסר שנים ליציאתו. אם אתם לא מזהים את השחקנים - אין מה לדאוג, כולם היו כוכבים בניינטז הרחוקה. אבל עדיין שווה לצפות בסרט.

על מה הסרט: הסרט מתמקד בסיפורה של משפחת גארט - אבא, הבן פיטר (כריס אוד'נול "באטמן ורובין") והבת אנני (רובין טאני, "נמלטים"), שהם מטפסי הרים מוסמכים לנשיונל ג'אוגרפיק. ביום של מסע מטורף באחד ההרים המושלגים והמסוכנים ביותר בפקיסטן, נתקעים על הר, בגלל סופה, אנני, שותף שלה וקולגה מתחרה בשם אליוט ווהן (ביל פקסטון, מ"טוויסטר" שסוקר כאן שבוע שעבר). תנאי הקור הקשים והמחסור בחשמל גורמים לכך שהניצולים נמצאים על סף מוות. במקביל, פיטר יותא עם משלחת של 8 אנשים כדי להציל את אחותו ושותפיה. המצבים הקיצוניים יגרמו לכך שהדמויות יגיעו אל מעבר לגבול הסכנה. האם הם יצליחו להישאר בחיים למרות כל המכשולים? הנה הטריילר:



קצת היסטוריה: הבמאי של הסרט הוא מרטין קמפבל, מתהילת "ג'יימס בונד: גולדן איי" (שיצא לפני הסרט הזה) ו"ג'יימס בונד: קזינו רויאל" (שיצא אחרי הסרט הזה). קמפבל הוא במאי שהתמחה בסרטי אקשן (ע"ע "המסכה של זורו", "גרין לנטרן") וזה בהחלט ניכר בסרט הזה שמכיל גם פיצוצים וקטעי פעולה מותחים. השחקנים של הסרט, לא הצליחו למנף את ההצלחה היחסית של הסרט וכך רובין טאני די נעלמה אחרי שהשתתפה ב"נמלטים", אוד'ונל הגיע לסדרת טלוויזיה משטרתית, ורק פקסטון איך שהוא יצא מהסיפור בסדר, שהשבוע הוא כבר מגיע אלינו עם המותחן "בגידה כפולה". חוץ מזה, יש לסרט הצלחה נחמדה, אבל בלי מספיק מוניטין והכרה בקרב מי שלא חולה על קולנוע.

אז מה אני אומר: בסך הכל הסרט מותח, יוצר עניין, ויש בו כמה קטעים שהצמידו אותי לכיסא. שימו לב לתאריך היציאה של הסרט, דצמבר 2000, מה שאומר שהתנאים בחוץ דומים למה שקורה בסרט. אני ראיתי את הסרט לפני כמה מספר שבועות, כשהיה מזג אוויר סוער, והאווירה התאימה בדיוק. אני מניח שגם מזג האוויר שצפוי להיות בסופ"ש הקרוב יכול לעשות טוב לסרט. גם בלי קשר למזג האוויר אפשר להנות מהסרט (לדעתי, גם דברים קטנים יכולים לשפר את הכיף שבצפייה, כמו למשל איכות הקרנה ודברים חיצוניים אחרים). למרות שהוא נראה קצת מיושן, הוא עשוי היטב, ורלוונטי גם לימינו, במיוחד לאור כך שתחום טיפוס ההרים לא התפתח ממש. בקיצור, סרט מתח ישר ולעניין.

השורה התחתונה: אני נותן לסרט ציון של 4 פופים. סרט מותח ומעניין!


נ.ב: אם ייצא לכם לקרוא את ספר השיאים של גינס לשנת 2012, שימו לב לאחת העובדות שמופיעות שם - בן אדם צופה בכל חייו בקצת יותר מ-5,000 סרטי קולנוע כלומר, סרט אחד בכל 5 ימים בממוצע. סתם שתדעו :).

סופ"ש רגוע ושקט, גיל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה