יום שישי, 24 בפברואר 2012

"פסגת דנטה" - סיקור סרט

+ מתקדמים לקראת סוף חודש ההרפתקאות, והפעם עוד סרט עתיק ונשכח מהניינטיז - "פסגת דנטה"
פוסטר הסרט - תמונה אחת שווה אלף מילים
שם הסרט באנגלית: Dante's Peak
במאי: רוג'ר דונלדסון
שחקנים: פירס ברוסנן, לינדה המילטון, ג'יימי רנה-סמית', טזי מאה
תאריך הקרנת בכורה בארה"ב: 7 בפברואר 1997
דירוג האגודה לצנזור: PG-13
משך זמן הסרט: 108 דקות (שעה ו-48 דקות)
הכנסות הסרט: תקציב משוער של 116 מיליון דולר והכנסות עולמיות של קצת יותר מ-178 מיליון $.
בטח אתם מכירים את ההרגשה של אימון בחדר כושר השכונתי - אתם על ההליכון/אופניים/סטפר ומולכם מסך טלוויזיה שנמצא על ערוץ 2/10/מה שיש, ואין לכם ברירה ואתם מסתכלים על המסך. קשה לכם להתרכז, אבל בכל זאת אתם מתעניינים בסרט, כי אין יותר מדי מה לעשות. זה מה שקרה לי לפני כמה זמן, בביקור נדיר בחדר כושר, כששידרו את הסרט ביס. כמובן שלא ראיתי את כל הסרט בזמן האימון, אבל דאגתי להשלים אותו אחר כך, ולפניכם הרשמים.
אז על מה הסרט: הארי דלטון (פירס ברוסנן, "007: למות ביום אחר") הוא גיאולוג שמגיע לעיירה נידחת, שאותה מנהלת רייצ'ל לנדו (לינדה המילטון, שרה קונור ב"שליחות קטלנית 2"). באותה עיירה יש הר געש רצחני שעומד כל רגע להתפרץ (ונקרא, במפתיע, פסגת דנטה). הארי ורייצ'ל יוצאים להרפתקאה שנועדה גם להציל את תושבי העיירה בתקרית הגיאולוגית הנוכחית וגם למנוע את שרשרת האירועים שיכולה להתדרדר. האם הם יצליחו?
קצת היסטוריה: הבמאי רוג'ר דונלדסון הוא גם הבמאי לעתיד של "השתול" ו"הג'וב הבריטי", כך שהוא מתמחה בסרטי אקשן. הוא הצליח להכניס לסרט שניים משחקני האקשן המוכרים ביותר אז - פירס ברוסנן, ששיחק את ג'יימס בונד בארבעה סרטים, ובאותה עת קושר להצלחת "007: גולדן איי", ו-לינדה המילטון שגילמה את שרה קונור בשני הסרטים הראשונים של "שליחות קטלנית" והשתתפה בעוד כמה מותחני אקשן, וכיום מככבת בסדרת הטלוויזיה המצליחה "צ'אק".
אז מה אני אומר: סך הכל מדובר בסרט הרפתקאות שגרתי, שמראה את אחדות המשפחה וכדומה. למרות עלילה שפוגשים בכל סרט שני, הסרט בנוי בצורה מעניינת, ולעיתים גם מותחת ומהנה. לשם המחשה, "טוויסטר", שסוקר כאן לפני שבועיים, דומה לסרט הזה, אבל עשוי טוב יותר מבחינת ההזדהות עם הדמויות והצוות החוקר. בכל אופן, אפשרי ביותר לצפייה, ואם תחליטו לצפות בו, קחו בחשבון שלא מדובר ביצירת מופת.
השורה התחתונה: אני נותן לסרט 3 וחצי פופים. סרט טוב אבל לא קלאסיקה!

נ.ב: כנסו לכאן כדי לראות את הטריילר ולטעום את הסרט לפני הצפייה בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה