יום שני, 4 במרץ 2013

שובו של הבלוג - חוזרים לעסקים

היי, מה נשמע?

זה הפוסט הראשון שאני כותב אחרי שנה הפסקה מהבלוג. לצערי לא יכולתי להמשיך לכתוב בבלוג בשל קשיים טכניים ומחסור בזמן. עם זאת, לשמחתי, עכשיו אני יכול לחזור לכתוב, ובעתיד הקרוב אמורים לעלות פוסטים רבים על כמות סרטים רבה מאוד שצפיתי בהם בשנה האחרונה.

הפוסט האחרון שפורסם בבלוג היה לגבי עוד סרט מחודש ההרפתקאות. הסרט האחרון שהיה אמור להופיע באותו חודש הוא "סאנקטום", שטרם צפיתי בו לפני ששמתי אותו בתוכניית החודש, אבל במבט לאחור הוא מתפקד יותר כמותחן ופחות כסרט הרפתקאות במובן הרגיל. בהזדמנות אני אעלה עליו סקירה מעמיקה.

בפתיחה המחודשת של הבלוג אני מתכוון לשנות כמה מהאלמנטים התוכניים בבלוג. מבחינת עיצוב, התוצאה משביעת רצון לבינתיים, ולכן המבנה של הבלוג לא יישתנה. מה שהולך להתווסף בבלוג אלו הדברים הבאים:

1.) רוב הפוסטים בבלוג עוסקים בסרטים שהם לא בהכרח חדשים. בשנה יוצא לי לראות בקולנוע בערך 7 סרטים, ואת כל השאר אני רואה במחשב או בטלוויזיה ובאמצעים אחרים שלא מקרנים סרטים שנמצאים באותו זמן בקולנוע. לכן זה אומר שלבלוג צריך להיות ערך מוסף מעבר לביקורות על סרטים ישנים. אחרי בדיקה מעמיקה מצאתי שמטרת הבלוג היא לא רק לשתף את הזמן הרב שאני משקיע בצפייה באלפי סרטים, אלא דווקא ללמידה. מכאן שהסקירות הרגילות שהיו עד עכשיו יתמתנו (הם עדיין יהיו בבלוג אבל בכמות יותר נמוכה, וכנראה שבפוסטים מסוג זה הם יופיעו כסקירה משולבת של כמה סרטים), והמטרה תהיה להלות פוסטים מושקעים יותר, שיתבססו על מידע רב ביותר ושנוכל לעבור בו על כל השכבות של הסרט - משלב ההכנה ועד לאחר יציאתו לאקרנים. בכך גם החיסרון (כביכול רוב הסרטים המסוקרים הם לא מהשנה האחרונה) יהפוך ליתרון (כי מנקודת זמן יותר מאוחרת אפשר למצוא מידע רב יותר ולהעמיק בסרט).

2.) כמו שציינתי, אני עובר על כמויות גדולות של סרטים. בחלוף הזמן בניתי לעצמי את הטופ 5 של הסרטים המועדפים עליי אבל לא בניתי את רשימת ה-100 או סידור כלשהו אחר. את רוב הסרטים אני מתייג כטובים מאוד, טובים ופחות טובים. בגלל זה החלטתי להוסיף בבלוג גם את כוכב הזהב. בכל סרט שלדעתי הוא טוב מספיק ויכול להיות מועמד לרשימת הטופ 100 אני אוסיף בצד את הכוכב הזה, ובטווח היותר רחוק אני מתכוון למיין ולערוך את הסרטים שיזכו בכוכב ולהחליט מי ייכנס ל100 הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים לדעתי האישית.

3.) בחלוף הזמן שמתי לב לנקודה מעניינת בעת צפייה בסרטים - איכות הסרט מאוד משפיעה על הצפייה, אך גם החווית צפייה עצמה משפיעה מאוד. כשאני אומר חוויה אני מתכוון לאיפה צפינו בסרט, באילו תנאים, איך הסרט הוקרן, האם התווספו לו כתוביות או לא ועוד כל מיני גורמים שברמה הפסיכולוגית גורמים לנו להגיע לסרט עם מטען מסויים שבשלב יותר מאוחר יגרום לנו להחליט אם הסרט הוא טוב או לא טוב. לכן אני מתכוון להוסיף בכל סקירה של סרט גם את הגורמים האלו, את איכות הצפייה וכל דבר שיאפשר לכם לקרוא את הסקירה בצורה אובייקטיבית עד כמה שאפשר.

4.) הדבר הנוסף שישתפר בבלוג הוא הנושאים החדשים שייכתבו בו. עד כה הבלוג סיקר רק קולנוע וטלוויזיה לצד אירועים שקשורים לקולנוע כמו גלובוס הזהב וWatch List לשנה החדשה (התכנון היה גם להוסיף סקירה לטקס האוסקר וכ'ו). כמובן שנושאים אלו יישארו, והחלטתי להוסיף אליהם גם התייחסות לספרים שעוסקים בקולנוע (אומנם יש מהם כמות קטנה אך רובם מעניינים ביותר ושווים קריאה), למשחקי מחשב שיש להם קשר לקולנוע (שיכולים להפוך לסרטים או שיש להם ערך מוסף שיכול להתבטא בקולנוע. הדעה הרווחת היא שמשחקי המחשב הם המדרגה הבאה באומנות. כל זה למרות שאינני גיימר בכלל, והמשחק האחרון שנגעתי בו, בלי לסיים, היה לפני יותר משנה וחצי), למוזיקה (גם כאן ההגבלה תהיה לגבי מוזיקה שקשורה לסרטים או לגבי הופעות שיצאו כDVD ולכן יש להם ערך סינמטי מסויים שקשור לצילום, קולנוע ובידור) ולנושאים וחדשות מעניינים שיכולים להוסיף עומק ועניין בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. 

עד כאן לגבי העידכונים והרענון של הבלוג. בימים הקרובים נצא לדרך עם התוכנית החדשה. כולי צפייה לגבי ההתפתחויות החדשות בבלוג.

תמשיכו להנות ולצפות בסרטים, נשתמע, גיל :-).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה